Searching for Sugar Man, una història commovedora

reportatge Searching for Sugar Man

Ja feia dies que tenia pendent anar a veure aquest documental i finalment he aprofitat la tarda de diumenge per anar-hi.
El resultat no podia ser més satisfactori. He sortit del cinema sorprès, commogut, motivat… entusiasmat! Per la història en si però també per la forma en què és explicada.

Tot comença quan llegeixo aquest article d’en Carles Capdevila parlant meravelles del documental. Hi ha persones que te’n refies, i el director del diari Ara és una d’elles.
“Àlex, hi has d’anar. A més, tens els cinemes Verdi al costat de casa. Així que no tens excusa”
– em vaig dir en aquestes interessants converses que acostumo a tenir amb mi mateix.
I aquest tuit d’en Miquel Bernis em va acabar de convèncer (per si no ho estava ja).

reportatge searching for the sugar man

Feta la introducció (sempre m’agrada explicar l’orígen), aquesta tarda em dirigeixo als cinemes Verdi amb la vedella amb bolets encara a la panxa (és el que té dinar a casa l’àvia). Primera sessió de la tarda, unes quinze persones a la sala, sorprenentment poques. Escullo un seient central, al mig. I fent cas al Carles m’assento tranquil, relaxat, disposat a gaudir de la història.

No m’agrada explicar gairebé res de les pel·lícules que vaig a veure, potser perquè em molesta molt que me les expliquin (bé, segur que és per això). De fet, en aquest cas en Ferran, el xicot de la meva companya de pis, que per cert és un gran cinèfil, em va donar un detall del documental que considero important. Em va dir que… no, jo no ho faré. Únicament us enllaço amb el resum del documental, on els companys del Verdi expliquen una mica (molt poc) l’argument sense que us influeixi si és que l’aneu a veure, cosa que us recomano ferventment. Ah! i Ferran: “no m’ho tornis a fer això home, que perd una mica la gràcia.”

La història és realment commovedora i fa reflexionar. El personatge d’en Rodríguez és tan misteriós que a estones m’ha recordat el Bansky d’Exit Through the Gift Shop, un altre documental molt recomanable. La música i la forma amb què està filmada tampoc deixen indiferent; les cançons Cause i Sugar Man són senzillament genials.  Força emocionant tot plegat.

Per si encara no us he convençut, aquí us deixo amb el tràiler de Searching for Sugar Man, una història inspiradora i plena d’esperança.

Àlex Castells

2 comentaris

Filed under Pel·lícules / Documentals

2 responses to “Searching for Sugar Man, una història commovedora

Deixa un comentari

