Desfilada militar a Gràcia, i no per carnaval

desfilada mossos gràcia

A les vuit del vespre surto de casa per dirigir-me, com cada dimarts, a l’assaig de teatre. Baixo per Verdi i després de girar pel  C/Montseny començo a veure un inusual moviment de gent. Augmento el meu ritme de pas, arribo a Torrent de l’Olla i… sorpresa! Un nombrós grup de mossos d’esquadra desfilant per l’estret carrer com si d’una manifestació militar es tractés. Em quedo estupefacte, igual que la resta de vianants que, per casualitat o no, estem observant l’escena.

Van molt equipats, amb cascos, armilles anti-bales i uns projectors llestos per, si cal, disparar. D’entrada, sense saber el motiu, l’ampli desplagament em sembla molt excessiu. La gent que estem a peu de carrer els xiulem, els que ho viuen des dels balcons organitzen una improvisada cassolada. I és que l’ocasió bé que s’ho mereix, sobretot després de saber que tot plegat és per fer front a una manifestació d’unes cent persones (convocada per la CUP). Ells en són una vuitantena, amb actitud intimidatòria, totalment desmesurada, fora de lloc.

Jo ja n’he tingut prou, me’n vaig, que els de teatre m’esperen. Vull desconectar però també necessito que algú em respongui les preguntes que m’envaeixen, així en calent. Necessito saber el motiu d’aquest desplegament totalment desmesurat. És una demostració de poder la que s’hi amaga al darrere? És una forma de posar la por al cos de cara a les manifestacions de demà?

Jo intento posar-me a la pell dels que prenen aquestes decisions però segueixo sense entendre-ho. Arribo a teatre, saludo i m’assento en una de les cadires. Arribo a una conclusió: els responsables d’aquestes accions són polítics que estan molt lluny de la gent, moltíssim. Els hi diria que trepitgessin més el carrer, que així tindrien l’oportunitat de veure la realitat en primera persona, i veurien que accions com les d’avui no fan més que multiplicar la ira dels ciutadans. Ara si, desconnecto.

Ah! i tot aquest desplegament val uns diners que paguem entre tots i que no deuen ser precisament pocs. Per altres coses no però per desfilades estil militar pels carrers de Gràcia si que n’hi ha de diners. Vergonya aliena.

Aquí us deixo amb el surrealista vídeo que està corrent per les xarxes socials. El vídeo d’una desfilada militar a Gràcia, i no per carnaval.

(foto via @ivangarcia i que he retocat una mica)

Salut!
Àlex

Deixa un comentari

Filed under L'Àlex escriptor i guionista, La Vila de Gràcia

Deixa un comentari

