Cap de setmana de teatre amateur a Gràcia, una bona alternativa al Primavera Sound

Antaviana de Helena Teatre

Sou dels que això del Primavera Sound no va massa amb vosaltres? Aquest cap de setmana us quedareu per Barcelona i busqueu un pla així econòmic i a la vegada interessant? Us han parlat molt de la vida cultural del barri de Gràcia però mai heu anat més enllà dels cinemes Verdi o la Sala Becket? Esteu ja una mica cansats de que us cobrin nou euros per una pel·lícula quan no és res més que una pel·lícula? Voleu anar de bars per Gràcia però primer necessiteu una excusa per començar el vespre i així convèncer a la vostra parella? Si alguna de les vostres respostes és afirmativa, jo tinc la solució: Antaviana.
I és que aquest cap de setmana arriba a la Sala Montseny de Gràcia l’obra més coneguda del genial Pere Calders, representada pel grup Helena Teatre i en la qual jo també participaré com actor. Què, us he convençut? I si us dic que les entrades només valen sis euros? Què, encara no? Ah, que també voleu voleu aprofitar per fer una cervesa prèvia i clar, com que l’Àlex es coneix la zona. Doncs cap problema, aneu a La Terreta a fer una cervesa abans, que està a 50 metres del teatre. I després ja vindreu 😉

Sempre m’ha agradat el teatre. De ben petit, recordo quan el meu oncle em va portar a veure la primera obra, a la Sala Sant Francesc de Granollers. La Ratera es deia, de l’Agatha Christie. Jo devia tenir uns vuit anys però ho recordo com si fos ara. Actors totalment amateurs, algun dels quals jo coneixia. Amb aquella passió que hi posaven, aquelles ganes. I ho feien prou bé, diria que molt bé. I s’ho passaven força bé, diria que molt bé.
Doncs el cert és que, ja fos perquè aquell dia em va quedar marcat o perquè cada any per nadal la família em recorda que sóc força teatrer, que m’havia posat com un dels meus objectius pel 2013 el de fer un curs de teatre.

Però les casualitats de la vida van fer que, a principis d’any, la Raquel em parlés un dia del grup Helena Teatre. En aquell moment a la Raquel només la coneixia del Twitter però de seguida em va convidar a venir un dia per parlar-ne amb en Pep, que seria el director d’una obra que començaven en breu: Antaviana. Així que vaig fer-li cas, ens vam trobar, en vam parlar i va ser qüestió de segons entendre’ns per començar a assajar. Bé, serveixin aquestes paraules com agraïment pel Pep i la Raquel 🙂

Les setmanes d’assaig han estat per mi una gran experiència en la qual m’he divertit i apres molt. De fet, penso que formant part d’una companyia i representant una obra és quan més aprens i gaudeixes. Més que en qualsevol escola. Però tampoc em vull posar en aquests terrenys jo ara. El que si que puc afirmar és que m’ho he passat molt bé. I que només per això ja ha valgut la pena 😀

assaig d'Antaviana Helena Teatre
Dir que l’obra és difícil d’explicar així en fred. Són petits contes, petites històries que poc tenen a veure entre elles, d’inclassificable gènere. Podríem dir que és força surrealista tot plegat, amb tocs d’humor que nosaltres hem intentat de ressaltar a l’adaptar l’obra 😉

El personatge principal que represento jo és l’home del gramòfon, que busca desesperadament un vis de vanadi sense el qual el seu gramòfon no pot funcionar. I resulta que això és fatal per ell, perquè és la única forma que té per recordar a la seva difunta dona. El trobarà al vis? 😀
Un altre personatge que represento és l’Eudald, l’oncle modern que viu a Amèrica però que cada any visita a la seva família pel sopar de nadal. Aquest sopar és precisament una escena de l’obra que, tot i ser força complicada, hem aconseguit que ens surti prou bé, o almenys a mi m’ho sembla 🙂
Després també faig d’home a qui li roben tot el que té però que acaba entenent al lladre, en una de les escenes més surrealistes. Aquest en Pere Calders deuria ser tot un personatge.
Ei ei, que no m’entretingui jo ara. Perquè només falten unes hores. De fet, ara publico aquest post, em dutxo i vaig cap allà. 

No serà cap obra de l’Agatha Christie sino del genial Pere Calders. Una obra que esperem pugueu disfrutar tant com hem disfrutat nosaltres al preparar-la. Una obra on espero que entre el públic hi hagi algun Àlex de fa 25 anys. Que primer gaudeixi de l’obra i que després la guardi en algun racó dels seus records. I que d’aquí a uns anys, quan comenci a fer teatre… “Antaviana es deia, d’en Pere Calders. Jo devia tenir uns vuit anys però ho recordo com si fos ara. Actors totalment amateurs, algun dels quals jo coneixia. Amb aquella passió que hi posaven, aquelles ganes. I ho feien prou bé, diria que molt bé. I s’ho passaven força bé, diria que molt bé”.

Nosaltres posarem de la nostra part perquè així sigui 😉

actors Antaviana de Helana Teatre

<< ENTRADES PER ANTAVIANA, DEL GRUP HELENA TEATRE >>
(
també les podeu comprar a taquilla per 8 euros. 8 miserables eurus eh…!)

Àlex

Deixa un comentari

Filed under La Vila de Gràcia, Teatre

Deixa un comentari

