Improvisant una recepta amb bon resultat, espaguetis amb escopinyes i tonyina

espaguetis amb escopinyes i tonyina

Avui us explicaré una d’aquelles receptes que un s’acaba inventant sobre la marxa.
Avui tenia clar que per dinar volia fer espaguetis. Per no sabia com. I rebuscant per la cuina he vist que tenia tonyina i escopinyes. De fet no tenia gaires coses més, jaja.

Així que he investigat una mica per la xarxa a veure què en podia sortir de tot això. I fent una cerca ràpida per “Espaguetis amb escopinyes i tonyina” m’ha sortit alguna recepta que no m’acabava de fer el pes. Un pèl massa sofisticat. I a més, les meves escopinyes no eren d’aquelles naturals amb closca. Eren de llauna! 😀

L’altra opció era anar directament al blog la pasta per als catalans per veure quin plat de pasta podia fer amb la tonyina. Aquesta és una opció que m’agrada molt del blog de l’Antonella, la de poder filtrar les receptes per un ingredient concret. En aquest cas filtrant per l’ingredient tonyina. Però els plats que hi sortien tampoc m’acabaven de fer el pes. A més, jo volia posar-hi les escopinyes també. Ja estava fart de veure aquella llauna d’escopinyes mig abandonada i que mai acabava d’obrir per no tenir la salsa, que mai recordava de comprar. Bé, com m’enrotllo jaja.

Així que llegint diverses receptes i al veure que o no em convencien o no tenia tots els ingredients, he decidit fer la meva recepta d’espaguetis amb escopinyes i tonyina. I he de dir que m’ha quedat prou bé. I no només ho dic jo eh! El meu company de pis també ho diu 😀

Abans d’escriure la meva recepta he de dir-vos una cosa. La meva idea era gravar una seqüència de tot el procés i posar el vídeo aquí. I és el que he fet però just abans de pujar-lo a Instagram el vídeo s’ha eliminat accidentalment. Tampoc havia fet cap foto ni res. Així que he ideat aquesta imatge amb l’aplicació PicFrame, que per cert recomano moltíssim per fer petits collages de fotos. Perquè una entrada de blog sense cap foto és tan trist.

________________________________________

INGREDIENTS PER A 3 PERSONES (erem dos però ens hem passat)

– 3 dents d’all
– 2 cebes mida mitjana
– mig pebrot vermell i mig de verd
– 4 tomàquets
– una mica de sal, pebre dolç, pebre normal, pebre picant, sucre
– una mica de vi blanc, vinagre, oli d’oliva
– 500 gr d’espaguetis (jo sempre compro Barilla, més car però val la pena)

________________________________________

RECEPTA

Posem oli a una paella així gran.
Tallem les cebes, l’all i els mitjos pebrots i cap a la paella, a foc baix, uns 8 minuts.
Obrim la llauna de les escopinyes i cap a la paella també, amb el suc inclòs.
Hi afegim un raig de vi blanc, vinagre, pebre normal, pebre dolç, pebre picant i julivert. El julivert molt millor si és natural però nosaltres només en teniem en espècies (fail!).
Anem tallant els tomàquets i els anem aixafant amb un morter o amb el que tinguem. Hi tirem sucre i sal als tomàquets, per allò de rebaixar l’acidesa. I tomàquets cap a la paella.
Obrim la llauna de tonyina i cap a la paella també.

Remenem una mica i deixem reposar-ho tot plegat durant uns 10 minuts abaixant el foc al mínim possible. L’ideal seria tapar la paella però nosaltres no teníem una tapa prou gran (fail 2!).
Al cap de 5 minuts podem anar a veure com es va fent, remenar una mica i provar-ho per rectificar de sal si volem.
Ara és quan ja podem anar calentant l’aigua de l’olla per fer els espaguetis. Quan l’aigua bulli hi afegim sal i el mig quilo d’espaguetis. Remenem i ho deixem bullir uns 7 minuts.
Mentrestant ja podem anar apagant el foc de la paella on hi tenim la super salsa. Així ho deixem reposar una mica que ja va bé que no estigui tan calent.
Provem un espagueti i ho deixem bullir un minut més si cal. Però no més eh, que com bé diuen els italians, la pasta ha d’estar al dente.

Colem la pasta i la servim als plats.
Ara és el moment de posar la salsa amb una cullera d’aquestes grosses (m’encanta aquest moment).
Una altra opció és barrejar uns quants espaguetis amb la paella on hi tenim la salsa però a mi no m’agrada fer això. Prefereixo servir la salsa directament al plat.
Quan ja ho tenim tot al plat podem afegir-hi una mica més de julivert.
I ja està, ja tenim els espaguetis amb escopinyes i tonyina! 🙂

Àlex Castells

Anuncis

Deixa un comentari

Filed under Gastronomia

Deixa un comentari

