Com volem aprendre anglès si ho traduïm tot. L’escandalós exemple del ‘wasap’

A l’empresa volem començar a promocionar-nos via Google Adwords i avui estava començant a fer proves de quines coses busca la gent per Google. O el que és igual o més important, com les busquen aquestes coses, quines són les paraules que escriuen a Google per tal d’arribar allà on volen. Ho he fet amb l’eina que té el mateix Google Adwords i que recomano especialment, la Google Keyword Tool.

Un cop tinguem més encaminada la campanya ja faré una entrada al blog per tal de compartir-ho una mica. Però avui no volia parlar d’això sino d’un exemple que m’ha cridat molt l’atenció. I ja ho sabeu, una cosa porta a l’altra i tot això 😀

El fet és que he començat a escriure paraules així a l’atzar que no tenien res a veure amb res. Ho he fet només per saber la quantitat de cerques que es feien d’aquestes paraules i així anar-me familiaritzant amb quantitats i així poder comparar.

Doncs bé, la meva sorpresa quan he vist que la paraula ‘wasap’ es busca 550.000 vegades al mes! Ja m’esperava que hi hagués gent que escrivís WhatsApp d’aquesta forma, però tanta…!

Ja per curiositat, jo també he buscat ‘wasap’ al Google. I la meva sorpresa ha estat majúscula quan he vist una notícia de La Vanguardia de tot just fa dues setmanes, on diu que el terme ‘wasap’ ha estat adaptat com a vàlid dins els nous criteris de la llengua espanyola. Que ni tan sols fa falta posar cometes. Que és una nova paraula.
Però això com pot ser a veure. Com es poden adaptar aquest tipus de paraules al espanyol així d’aquesta forma. No té cap mena de sentit!

Ai si, que el nostre president, en Marià Rajoy, ni tan sols sap anglès. Potser ella és una de les 550.000 persones al mes que busca ‘guasap’ pel Google. Així res, feu cas omís al meu post.

Per cert, Marià, em permetràs que et tutegi i que a més et tradueixi. Perquè ja que ho traduïm tot, jo tampoc seré menys, Marianet.

Wasap. 550.000 vegades al mes.

Rajoy no parla angles

Àlex Castells

Deixa un comentari

Filed under Altres

Deixa un comentari

