Passant un diumenge respirant Mundial de bàsquet, només una mica

el mundial de bàsquet a Barcelona

Barcelona és, per uns dies, la capital mundial del bàsquet. La raó: el sorteig del mundial que se celebrarà del 30 d’agost al 14 de setembre a sis ciutats espanyoles (Madrid, Barcelona, Gran Canària, Bilbao, Sevilla i Granada). Al voltant del sorteig però, s’hi estàn celebrant algunes activitats paral·leles relacionades. I avui he decidit anar-hi a donar un cop d’ull, primer a la placeta on hi ha la font màgica de Montjuïc, i després a l’Arc de Triomf.

Mundial de bàsquet a Barcelona

A Montjuïc ens hem trobat amb un ambient una mica descafeïnat. Hi havien algunes pistes de bàsquet amb nens jugant 3×3 i una pista central on un speaker animava una mica l’ambient – i el cert és que ho ha aconseguit força. Durant una estona l’home donava la pilota a diferents persones del públic per crear una cistella “impossible” – llençar la pilota a la cistella d’una forma genuina. I s’ha de dir que jo ho he provat amb un llançament passant-me la pilota per darrere, fracassat estrepitosament en el meu intent (no he tocat ni el cèrcol).

Mundial de bàsquet a Montjuïc

Després hem anat a la zona del l’Arc de Triomf, on havíem de trobar-nos amb alguna activitat a la pista que havien montat i també visitar el petit museu itinerant. Però fracàs total al primer intent, ningú a la pista i museu tancat fins a dos quarts de cinc. Així que per fer temps i amb el dia radiant que feia, hem anat a donar una volta pel parc de la Ciutadella, on ens hem trobat amb el típic grup ballant breakdance. Caminant caminant hem anat a parar al parc de l’Estació del Nord, on m’ha cridat l’atenció una batalla d’espases – el friquisme portat a l’extrem.

uns frikis lluitant amb unes espases al parc de l'estació del Nord

Després, com que ens ha vingut la gana i jo ja ho sabia, hem anat a fer un entrepà i unes braves a un bar molt a prop del parc, el Bar Lugo. Havia anat a parar per casualitat fa un temps en aquest bar, a fer unes braves que em van agradar molt. I avui tampoc m’han decepcionat. Els entrepans també els fan bé però les braves són millors, naturals i amb una bona salsa amb aquell punt picant que tan m’agrada. Parlant amb l’amo, ens ha explicat que tenen molt èxit i que en Jordi Évole hi acostuma anar de vegades. El gran Jordi Évole.

patates braves del bar Lugo

Ja a l’Arc de Triomf hem pogut disfrutar, aquest cop si, d’una petita demostració de freestyle i del petit museu itinerant que han montat per l’ocasió. Un espai que bé val la pena visitar (teniu temps fins demà dilluns) i on a la primera foto de dalt em podeu veure entremig de dos monstres del bàsquet, a la següent intentant una elegant safata, i més avall és el meu peu el que podeu veure, junt amb el d’en Kevin Durant.

la copa del món de bàsquet a Barcelona

En general, poc ambient i molt poc ressò entre els barcelonins, en un cap de setmana on Barcelona està sent la capital del bàsquet i, malgrat que molts no se n’han ni enterat, jo no he volgut deixar l’ocasió d’anar-hi a donar un cop d’ull. Perquè jo no sóc una persona de batalla d’espases. Jo sóc de bàsquet. I ara també, com en Jordi Évole, de braves del Bar Lugo.

Mundial bàsquet

Mundial bàsquet Barcelona

Copa del món bàsquet Barcelona

Àlex Castells

Deixa un comentari

Filed under Barcelona, Bàsquet

Deixa un comentari

